Försäljning i september +25%

Försäljning i september +25% Clas Ohlson koncernen hade i september 2000 en försäljning uppgående till 109,0 mkr vilket motsvarar en ökning mot föregående år på 25% (87,3 mkr). Total försäljning för räkenskapsårets fem första månader (maj-september 2000) uppgår därmed till 482,6 mkr vilket motsvarar en ökning mot föregående år på 25% (385,7 mkr). Jämfört med samma period föregående år har tre butiker tillkommit. För mer information kontakta: Lars Wallén, vice vd 0247-444 72, Mobil 070-318 61 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00420/bit0002.pdf

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 8,8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com