Kontrakt tecknat på butik i Hamar

Kontrakt tecknat på butik i Hamar Clas Ohlson har tecknat kontrakt på ytterligare en ny butik. Butiken kommer att ligga i Maxi Köpcenter i centrala Hamar i Norge. Butiken kommer att ligga på den första våningen och får en yta på 1 100 kvadratmeter. Beräknad öppning är mars 2006. Hamar som ligger cirka 12 mil norr om Oslo har ett upptagningsområde på cirka 85 000 invånare. Kommande butiksetableringar som hittills är kontrakterade är därmed: Haninge december 2004, Kuopio i Finland februari 2005, Åbo i Finland och Skellefteå mars 2005, Solna och Östersund april 2005, Alberga i Finland september 2005, Vanda i Finland oktober 2005, Oslo City i Oslo november 2005, Hamar i Norge mars 2006 samt Karlstad september 2006. Vår målsättning är att öppna sex till tio nya butiker per verksamhetsår. Med dessa butiker kommer vi att ha totalt 53 butiker varav 29 i Sverige, 16 i Norge och åtta i Finland. För mer information kontakta: Ola G Aurtande, vd i Norge +47 232 140 20, Mobil +47 911 21 895 eller Lars Wallén, vice vd i Sverige 0247-444 72, Mobil 070-318 61 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/01/20041101BIT20730/wkr0001.pdf

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 8,8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com