Kontrakt tecknat på butik i Bergen

Kontrakt tecknat på butik i Bergen Clas Ohlson har tecknat kontrakt på ytterligare en ny butik. Butiken kommer att ligga vid köpcentret Lagunen 12 km söder om Bergen. Butiksytan blir cirka 1 200 kvadratmeter och planerad öppning är i mars 2003. Lagunen är Norges fjärde största köpcenter med en omsättning på nästan två miljarder norska kronor. Butiken blir vår andra i Bergenområdet, då vi sedan 1999 är etablerade i centrala delen av staden i köpcentret Bergen Storsenter. Kommande butiksetableringar som hittills är kontrakterade är därmed: Helsingfors, Finland 14 november, Kista 5 december, Bergen mars 2003, Hisingen (Bäckebol) april 2003, Jönköping maj 2003 samt Ski utanför Oslo och Gävle i november 2003. Vår målsättning är att öppna fyra till sex nya butiker per verksamhetsår. Med dessa butiker kommer vi att ha totalt 33 butiker varav 21 i Sverige, 11 i Norge och en i Finland. För mer information kontakta: Gert Karnberger, vd 0247-444 34, Mobil 070-529 63 00 eller Lars Wallen, vice vd 0247-444 72, Mobil 070-318 61 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/25/20021025BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/25/20021025BIT00260/wkr0002.pdf

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 8,8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com