Kontrakt tecknat på butik i Göteborgsområdet

Kontrakt tecknat på butik i Göteborgsområdet Clas Ohlson har tecknat kontrakt på ytterligare en ny butik. Butiken kommer att ligga i köpcentret Bäckebol vid Hisingen utanför Göteborg. Butiksytan blir cirka 1 600 kvadratmeter och planerad öppning är i april 2003. Upptagningsområdet för butiken inklusive grannkommuner beräknas uppgå till cirka 300 000 personer. Butiken blir vår andra i Göteborgsområdet, då vi sedan 1992 är etablerade i centrala Göteborg i köpcentret Nordstan. Kommande butiksetableringar som hittills är kontrakterade är därmed: Borås 24 oktober, Helsingfors, Finland 14 november, Kista 5 december, Bäckebol april 2003, Jönköping maj 2003 samt Ski utanför Oslo och Gävle i november 2003. Vår målsättning är att öppna fyra till sex nya butiker per verksamhetsår. Med dessa butiker kommer vi att ha totalt 32 butiker varav 21 i Sverige, tio i Norge och en i Finland. För mer information kontakta: Gert Karnberger, vd 0247-444 34, Mobil 070-529 63 00 eller Lars Wallen, vice vd 0247-444 72, Mobil 070-318 61 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/09/20021009BIT00850/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/09/20021009BIT00850/wkr0002.pdf

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 8,8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com