Ny butik i Halmstad

Ny butik i Halmstad Clas Ohlson har tecknat ett kontrakt på en ny butik i Halmstad. Butiksytan kommer att vara c:a 1850 m2 och butiken skall ligga på Storgatan i centrala Halmstad. Beräknad öppning är mars 2001. För mer information kontakta: Lars Wallén, vice vd 0247-444 72, Mobil 070-318 61 10 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00750/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00750/bit0002.pdf

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 8,8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com