Adam Ritzén ny marknads- och försäljningschef i Collector Bank

Adam Ritzén har utsetts till ny marknads- och försäljningschef i Collector Bank. Adam kommer närmast från IT-bolaget Enfo Group där han under elva år har haft olika ledande befattningar på koncernnivå. Han tillträder sin nya tjänst senast den 30 juni 2018.

Adam Ritzén har stor erfarenhet av såväl strategisk affärsutveckling som operationellt kundnära säljarbete och inte minst av marknadsföring. Han har ingenjörsexamen och gått igenom flera interna utbildningsprogram inom ledarskap och strategi, projektledning och företagsekonomi. Adam har de senaste elva åren arbetat inom IT-bolaget Enfo Group som bl.a marknads-, kommunikations- och försäljningschef. Dessförinnan var han grundare och delägare till Aircall.

Det känns oerhört inspirerande. Collector är ett spännande företag i framkant. Jag ser verkligen fram emot att bli en del av den kreativitet, kompetens och kultur som finns och som jag får vara med att utveckla vidare, säger Adam Ritzén.

- Jag är övertygad om att Adam med bred och lång erfarenhet av verksamheters transformation och digitalisering kommer vara drivande till Collector Banks fortsatta tillväxt. Han har dessutom en gedigen och dokumenterad erfarenhet av ledarskap, marknadsföring och försäljning som är nyckelfaktorer för att kunna leda Collectors Banks framtida marknadsposition, säger Liza Nyberg, VD på Collector Bank.

Liza Nyberg, VD Collector Bank I Telefon 073-910 00 00 I E-post liza.nyberg@collectorbank.se

Adam Ritzén
Liza Nyberg, VD på Collector Bank.