COLLECTOR BANK AB GENOMFÖR FRAMGÅNGSRIKT EMISSION AV PRIMÄRKAPITALTILLSKOTT

Göteborg, Sverige – Collector AB (publ) (Nasdaq Stockholm: COLL)

Collector Bank AB ("Collector") har framgångsrikt emitterat primärkapitaltillskott om 500 miljoner SEK. Instrumentet har en evig löptid, första möjliga inlösen efter fem år, en temporär nedskrivningsstruktur och belöper med ränta om 3 månader STIBOR + 8,00 %. Instrumentet kommer att tas upp till handel på Nasdaq Stockholm.

Som kommunicerades 11 mars 2019 har Collector undersökt möjligheten att emittera primärkapitaltillskott. Emissionen har genomförts framgångsrikt och kommer stärka såväl Collectors primärkapitalrelation som total kapitalrelation. Emissionen möttes av ett stort intresse från både institutionella och privata investerare, primärt baserade i Sverige.

SEB och Nordea har agerat rådgivare vid transaktionen. Roschier har agerat legala rådgivare.

För ytterligare information:

Martin Nossman I CEO I Telefon +46 70 330 26 75 I E-post martin.nossman@collectorbank.se

Magnus Erkander Itf CFO I Telefon +46 70 493 08 00 | E-post magnus.erkander@collectorbank.se

Informationen är sådan som Collector Bank AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 mars, 2019, kl. 17:45.

Arrangörernas målmarknad är professionella kunder och jämbördiga motparter (alla distributionskanaler).

Collector är en ledande digital nischbank som utvecklar finansiella lösningar för privat- och företagskunder. För privatmarknaden erbjuder vi lån och sparande, faktura- och delbetalning, kreditkortstjänster och finansiella appar, medan segmentet företag innefattar betallösningar för e-handel och butik, factoring och företagskrediter, fastighetskrediter samt uppdragsinkasso. Koncernen består av moderbolaget Collector AB (publ), helägda dotterbolaget Collector Bank AB där den huvudsakliga verksamheten bedrivs, Colligent Inkasso AB och Colligent Inkasso AS med uppdragsverksamhet och inkasso, samt Collector Ventures med investeringar i fintech. Bolaget har kontor i Göteborg (huvudkontor), Stockholm, Helsingfors och Oslo. Collector är noterat på Nasdaq Stockholm.