Collector lanserar digital B2B betallösning – stärker sin position som digital innovatör

Göteborg, Sverige – Collector AB (publ.) (Nasdaq Stockholm: COLL). Collector kommer under våren 2017 att lansera nya digitala företagstjänster inom B2B Online. Kommande tjänster inom området är; delbetalning för företag, digital tjänst för att bli företagskund i samband med onlineköp samt faktura där slutkunden själv kan välja betaltid.

Onlinetjänsterna inom B2B försäljning är utvecklade för att ge företag möjlighet att erbjuda digitala betalalternativ. Tjänsten effektiviserar och anpassar försäljningsprocessen efter kundernas behov samtidigt som företag ges möjlighet att sälja till bredare målgrupp. Utöver vanlig faktura finns möjligheten att erbjuda slutkunderna delbetalning upp till 36 månader, vilket är en stor fördel för företag som önskar ökad kontroll över sin likviditet.

” Vi har arbetat tillsammans med Collector bank i snart två år och deras B2B-lösning gör att vi enkelt kan anpassa oss efter våra kunders behov av flexibilitet och snabbhet vid betalning. Att erbjuda delbetalning är helt avgörande för vår affär. Det har resulterat i ökad försäljning, högre snittköp och nöjdare kunder.” John Rydberg, VD Dialect

Utvecklingen av digitala finansiella tjänster för företag är påtaglig. Collector ser en tydlig trend inom digital B2B-försäljning. Företag förväntar sig i allt högre grad samma digitala upplevelse som konsumenter vid köp online, dvs fullt digitaliserad tjänst som komplement till traditionell försäljning.

”Just nu sker en stor förändring av inköp i B2B-sektorn, intresset av digitala betallösningar för B2B-handel har ökat kraftigt det senaste året. Genom våra digitala tjänster vill vi vara det naturliga valet för alla företag som har, eller kommer att digitalisera sin försäljning till andra företag.” Lena Apler, Grundare och Styrelseordförande Collector

Lena Apler, Grundare & Styrelseordförande I Telefon +46 70-525 65 80 I E-mail lena.apler@collectorbank.se
Åsa Hillsten Eklund, CCO & IR I Telefon +46 70-081 81 17 I E-post asa.hillsteneklund@collectorbank.se
Mikael Anstrin, Head of Retail I Telefon +46 73-656 21 28 I E-post mikael.anstrin@collectorbank.se