Collector tecknar nytt factoring- och lagerfinansieringsavtal med Office Depot

Collector Bank har tecknat ett nytt omfattande factoring- och lagerfinansieringsavtal med Office Depot Svenska AB. Affären omfattar Office Depots verksamhet i Sverige. Avtalet innebär en ny kredit på cirka 200 MSEK. Factoringvolymen uppgår till 400 MSEK per år.

Office Depot Svenska AB ägs av Office Depot Sweden (Holding AB) som i sin tur ägs av Office Depot Netherlands BV. Bolaget etablerades 2008 genom förvärv av dåvarande AGE Kontor & Data. Huvudkontoret ligger i Solna utanför Stockholm med tillhörande logistikcenter i Strängnäs.

”Office Depots europeiska verksamhet har förvärvats av Aurelius, ett tyskt riskkapitalbolag som för ett år sedan förvärvade Valora, som då blev Collectors största factoringkund. Att vi återigen får förtroendet att bistå Aurelius med finansiering ser vi som ett kvitto på att vår kompetens och kundanpassning uppskattas av kunder med verksamhet även utanför Sverige.” Lena Apler, Grundare & Styrelseordförande Collector

Avtalet med Office Depot Svenska AB löper i två år och börjar gälla under januari 2017.

Lena Apler, Grundare & Styrelseordförande I Telefon +46 70-525 65 80 I E-mail lena.apler@collectorbank.se
Åsa Hillsten Eklund, CCO & IR I Telefon +46 70-081 81 17 I E-post asa.hillsteneklund@collectorbank.se

Lena Apler, Grundare & Styrelseordförande Collector