Com Hem utökar tjänsteportföljen för företag

Com Hem fortsätter sin satsning mot företagsmarknaden och introducerar nu en ny bredbandstjänst, Bredband Pro, för större företag. Hastigheter upp till 500 Mbit/s med en uppströmshastighet upp till 50 Mbit/s finns nu tillgängligt för alla företag i Com Hems nät.

Tjänsten kan erbjudas till de runt 180 000 företag i fastigheter anslutna i Com Hems nät. Hastigheterna för Bredband Pro startar på 100 Mbit/s och går upp till 500 Mbit/s och har en hög uppströmshastighet på 50 Mbit/s.

- Sedan vi startade vår företagssatsning har vi främst vänt oss till de lite mindre företagen. Nu breddar vi utbudet med högre bredbandshastigheter och vänder oss i och med detta också till större företag i vårt nät. Vi vet att många av dessa idag antingen har en långsam ADSL-anslutning eller en alltför dyr fiberlösning och är övertygade om att de hastigheter vi nu kan erbjuda i kombination med en bra prissättning kommer göra att många av dem väljer att byta till en lösning från Com Hem, säger Ante Baric, Affärsområdesansvarig Företag på Com Hem.

I december offentliggjordes Com Hems förvärv av Phonera, en affär som ytterligare stärker Com Hems satsning gentemot företagsmarknaden.

- Vårt utbud av företagstjänster kommer att utökas vartefter och genom vårt förvärv av Phonera kommer vi hitta samarbetsmöjligheter som innebär fler attraktiva tjänster till våra kunder. 2014 kommer att bli ett bra år för Com Hems företagskunder, säger Ante Baric.

Jessica Sjöberg, PR Chef, tel: 0734 390898, e-post: press@comhem.com
Ante Baric, Affärsområdeschef Företag, tel 0734 39 06 98 e-post: ante.baric@comhem.com

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 37 procent, närmare 1,78 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni till privatpersoner och företag. Sedan oktober 2013 levererar Com Hem tv-tjänsten TiVo som enda aktör på svenska marknaden inklusive appen TiVoToGo™ som gör att Com Hems kunder kan titta på tv var de vill genom sin läsplatta och telefon. Com Hem grundades 1983, har cirka 950 anställda, huvudkontor i Stockholm och kontrolleras av BC Partners. För mer information, gå till www.comhem.se.