Com Hem förlänger löptiden på sina kreditfaciliteter med 18 månader

Com Hem Holding Ab (Publ) Offentliggör Idag Att Dess Dotterbolag, Com Hem Sweden Ab (Publ) (”Com Hem”), Har Överenskommit Med Sina Långivare Att Förlänga Löptiden På Samtliga Kreditfaciliteter Under Senior Term And Revolving Facilities Agreement, Ursprungligen Daterat Den 22 Maj 2014 (Såsom Ändrat Från Tid Till Annan, ”Senior Facilities Agreement”).

Com Hem Har Överenskommit Med Sina Långivare, Under Förutsättning Att Vissa Villkor Är Uppfyllda, Att Förlänga Löptiden Med 18 Månader Så Att Förfallodagen Förlängs Från Den 26 Juni 2019 Till Den 31 December 2020 På Samtliga Kreditfaciliteter, Uppgående Till Totalt 8,175 Msek, Under Senior Facilities Agreement. Alla Övriga Villkor Kommer Att Förbli Oförändrade.

Com Hems Genomsnittliga Räntesats I Skuldportföljen, Inklusive Utestående Obligationer Och Företagscertifikat, Var Cirka 2,4% Under Det Första Kvartalet 2018. Skuldportföljen (Exklusive Företagscertifikat) Kommer Efter Förlängningen Att Ha En Genomsnittlig Återstående Löptid Om Cirka 3,1 År.

För ytterligare information kontakta:

Marcus Lindberg, Head of Investor Relations
Tel: +46(0)734 39 25 40

fredrik.hallstan@comhem.com

Com Hem levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1 Gbit/s når hälften av Sveriges hushåll, vilket gör Com Hem-koncernen till en viktig motor i det digitala Sverige. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder det största utbudet av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalbox eller på surfplattor och mobiltelefoner. Bolaget grundades 1983 och har cirka 1 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och verksamheten bedrivs genom de fyra dotterbolagen Com Hem AB, Boxer TV Access AB, Phonera Företag AB och iTUX Communication AB. Under 2017 omsatte koncernen 7 136 MSEK. Com Hem-aktien är sedan 2014 noterad på Nasdaq Stockholm. www.comhemgroup.se