Com Hems kunder blir först att streama nya filmer från Nordisk Film

Com Hems kunder får möjlighet att streama kommande svenska, nordiska och internationella storfilmer från Nordisk Film, före alla andra. Det nya samarbetet mellan Com Hem och Nordisk Film innebär dessutom att Com Hem får tillgång till streamingtjänsten Nordisk Film+ samt flera svenska kvalitetsserier.

Com Hem och Nordisk Film har kommit överens om ett treårsavtal som säkerställer att Com Hem-kunder blir de första som kan streama de 50-tal nya svenska, nordiska och internationella filmer som Nordisk Film distribuerar i Sverige årligen. Det innebär bland annat svenska titlar som Min Pappa Marianne och Charter, och internationella stortitlar som Knives Out, Angel has Fallen och 1917. Com Hems kunder får tillgång till filmerna när de har visats på bio och blivit tillgängliga som köp- och hyrfilmer.

Com Hem får dessutom tillgång till streamingtjänsten Nordisk Fiilm+, som innehåller ett stort antal kvalitetstitlar från både Sverige, norden och Hollywood. Utöver det innefattar det nya samarbetet rätten till ett antal svenska kvalitetsserier, som till exempel Milleniumtrilogin, Johan Falk-filmerna, Maria Wern och Liza Marklunds Annika Bengtzon.

”Jag är väldigt glad för det här samarbetet, som ger Com Hem-kunder tillgång till ett brett sortiment av kvalitetsfilmer och serier, samt säkerställer att våra kunder blir de första som kan streama nya internationella och svenska storfilmer. Det här är ett viktigt steg i arbetet med att utveckla vårt tv-erbjudande för framtiden och ge våra kunderna det bästa urvalet av innehåll även framöver”, säger Samuel Skott, kommersiell chef på Tele2.

”Det känns oerhört spännande att inleda ett starkt samarbete med Tele2. Genom Com Hem når de nästan två miljoner svenska hushåll, vilket innebär att alla fantastiska filmer vi tillhandahåller kommer att underhålla ännu fler tittare runt om i Sverige. Vi vill bli den ledande distributören av film i norden, med en tydlig ambition att expandera i just Sverige. Det här säkerställer dessutom viktiga inkomster för den svenska filmindustrin”, säger Kenneth Wiberg, VD på Nordisk Film Distribution.

För mer information kontakta:
Com Hem, media
Joel Ibson, Head of Corporate Communications, Tele2
Tel: +46 76 6264 400
joel.ibson@tele2.com

Com Hem, investerare
Marcus Lindberg, Head of Investor Relations, Tele2 AB
marcus.lindberg@tele2.com

Nordisk Film
Jesper Eising
Head of Press, Nordisk Film
jesper.eising@egmont.com