Nu tänds TV4, Sjuan, TV12 och C More för Com Hem och Boxer

Report this content

Ett avtal är nu på plats mellan Com Hem och TV4 gällande de populära kanalerna TV4, Sjuan, TV12 och C More. Det innebär att sändningen kan återupptas och Com Hem- och Boxer-kunder kommer få tillbaka kanalerna under söndag 22 december.

Com Hem och TV4 har under lördag 21 december arbetat med att slutföra grundavtalet gällande TV4 samt ett antal ytterligare kanaler. Avtalet är nu påskrivet och Com Hem och Boxer har åter sändningsrättigheter för TV4, Sjuan, TV12 och C More. Det innebär att kunder från och med söndag 22 december återfår dessa kanaler i sitt utbud.

”Det är ett stort framsteg att vi nu har säkrat rättigheter för de kanaler som vi vet att våra kunder uppskattar mest. Vi har fortfarande delar kvar att förhandla med TV4, men med ett grundavtal på plats för det mest populära kanalutbudet kan vi nu slutföra diskussionerna utan att tittarna drabbas i lika stor utsträckning. Jag beklagar återigen hur de har påverkats den senaste veckan, och ser verkligen fram emot att nu kunna tända upp TV4 igen under söndagen,” säger Anders Nilsson, vd på Tele2-koncernen.

De kompensationer som getts till Com Hem- och Boxer-kunder på grund av nedsläckningen fortsätter att gälla enligt tidigare kommunicerade datum.

Med ett grundavtal på plats för TV4, Sjuan, TV12 och C More kommer nu fortsatta förhandlingar ske gällande övriga kanaler och rättigheter. Mer information kommer när dessa är slutförda.

Com Hems presstjänst för media och journalister
Tel: +46 8 121 47 400

Com Hem-koncernen levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under sina två varumärken Com Hem och Boxer. I koncernen ingår även kommunikationsoperatören iTUX Communication AB som tillhandahåller öppna fibernät till tjänsteleverantörer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60 % av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem grundades 1983 och är sedan den 5 november 2018 en del av Tele2-koncernen. www.tele2.com

Citat