TiVo® snart på svenska marknaden – Com Hems största satsning någonsin

Nu skrider Com Hem till verket med sin största satsning genom tiderna - TiVo från Com Hem. Idag öppnar förhandsregistrering på www.comhem.se/tivotillsverige, där du kan få mer information om TiVo från Com Hem och registrera dig för att bli en av de första att få tjänsten.

Den 25 juni 2012 annonserade Com Hem ett exklusivt samarbetsavtal med TiVo. Sedan dess har Com Hem ägnat ett år åt att utveckla gränssnitt och funktionalitet i den TiVo-tjänst som når den svenska marknaden under sommaren.

– Det här är vår största satsning någonsin och det senaste året har vi arbetat hårt med att skapa den bästa möjliga tv-upplevelsen för våra kunder. Vi har velat ta fram en tjänst som sätter användaren i centrum och gör tv-tittande så individuellt som möjligt och jag är verkligen stolt över resultatet, säger Tomas Franzén, vd Com Hem.

Från och med idag kan du som konsument få mer information om tjänsten liksom registrera dig för att bli en av de första med en TiVo-box från Com Hem. Under sommaren kommer TiVo från Com Hem också göras tillgängligt genom testprogram och tävlingar. Till hösten kommer TiVo-tjänsten bli tillgänglig genom alla Com Hems säljkanaler.

TiVo från Com Hem

Com Hem har utvecklat ett unikt gränssnitt utifrån TiVos plattform, innefattande alltifrån fjärrkontrollens funktioner och utseende till att skapa en intuitiv tjänst som är lätt att använda och samtidigt ligger i framkant på marknaden. Du kommer exempelvis att kunna spela in upp till 500 timmar innehåll. Trots den kontinuerliga inspelningen, med upp till tre samtidiga inspelningar i HD-kvalitet, påverkas inte din bredbandshastighet av TiVo-tjänsten om du använder bredband från Com Hem.

­­ – Jag tycker att TiVo är det överlägset bästa sättet att se på tv eftersom det utgår från dig som användare. Din TiVo-box kommer ihåg vad du gillar och inte och utifrån det kommer den föreslå nya saker den tror att du kommer tycka om. Allt detta spelas in och samlas i din personliga spel-lista, en unik funktion på marknaden. Vi har lagt själ och hjärta i att utveckla den här tjänsten och vi hoppas att våra kunder kommer att tycka om den lika mycket som vi, säger Asanga Gunatillaka, produktdirektör på Com Hem.

TiVo från Com Hem integrerar kundens hemmaunderhållning på en och samma plats – live-tv, Play, hyrfilm och appar. Med bara några knapptryck söker du igenom allt som finns i boxen som relaterar till dina favoritprogram, din skådespelare eller regissör. TiVo från Com Hem kommer också att innefatta TiVoToGo™, en tjänst som möjliggör att du kan titta på innehåll på din dator, mobiltelefon eller surfplatta liksom att använda de här enheterna till att styra din TiVo-box från var du än befinner dig.

För ytterligare information, bildmaterial och demo, vänligen kontakta:
Jessica Sjöberg, tf informationsdirektör, tel: 0734 390898, e-post:

Om Com Hem Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,74 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, ägs av BC Partners och  har cirka 950 anställda och huvudkontor i Stockholm. För mer information: www.comhem.se