Artikel i Biostock: CombiGene attraherar investerare inom glödhett område

"Det är ingen tvekan att genterapi just nu är ett av de hetaste områdena inom läkemedelsutveckling. Genom att signalera sin villighet att förenkla regelverket har FDA demonstrerat sin tilltro till genterapi och de senaste veckorna har ett antal stora affärer visat att även investerarna är entusiastiska. Även Sveriges enda börsnoterade bolag inom genterapi – Lundabolaget CombiGene – har dragit till sig mycket uppmärksamhet från investerarna den senaste tiden."

Till artikeln i Biostock

CombiGene har kontor på Medicon Village i Lund och bygger på forskningsresultat från Lunds Universitet och Köpenhamns universitet. Bolaget är publikt och är noterat på Spotlight. www.combigene.com.