Ahlmarks valde Jeeves från Ninetech

Ahlmarks har tecknat ett koncernavtal kring affärssystemet Jeeves. Till en början gäller avtalet 25 användarlicenser, med en potential på över 100 licenser. Licenserna omfattar samtliga Jeeves-moduler och kommer att användas för att effektivisera och förbättra Ahlmarks ekonomifunktion samt order-, lager- och fakturahantering. Bakom affären står Ninetech, som också svarar för leverans.

- Jeeves uppfyller våra högt ställda krav på funktionalitet och flexibilitet. Det är ett affärssystem som passar väl in på flertalet av våra verksamheter, och blir därför ett förstahandsalternativ när våra verksamheter förändras eller byter affärssystem, säger Håkan Thorell, vd och koncernchef, O.F. Ahlmark & Co Eftr. A.-B.

- Vi är både glada och stolta över det förtroende som Ahlmarks visar. Det innebär att vår position som leverantör av Sveriges mest populära affärssystem blir ännu starkare, säger Ulf Sandlund, vd på Ninetech.

Anrik miljardkoncern
Ahlmark är ett av Värmlands äldsta familjeföretag. Koncernen omsätter mer än två miljarder kronor och sysselsätter cirka 1 100 medarbetare. Moderbolagets verksamhet omfattar koncernadministration och fastighetsförvaltning.

Företagen i Ahlmarks-koncernen är verksamma inom en rad olika områden:

• Ahlmark Lines bedriver rederiverksamhet med linjetrafik mellan Sverige och kontinenten.
  • Miller Graphics arbetar med grafisk teknik i Sverige och en rad andra länder.
  • Talent Plastics verksamhet innefattar form- och strängsprutning av detaljer i plast.
  • MaskinTeknikGruppen arbetar med hydraulisk utrustning samt servicearbeten inom sjöfart och Industri.
  • Byggbeslag förser bygg- och fastighetsbranschen med beslag, inrednings- och säkerhetsprodukter.

För mer information, kontakta:
Anders Bergenheim, Financial Manager, Ahlmark Lines AB, 054-14 97 12, anders.bergenheim@ahlmarks.se
Ulf Sandlund, vd, Ninetech, 010-470 64 05, ulf.sandlund@ninetech.se