D & Company antar utmaningen att digitalisera optikerbranschen

Med den digitala optikerplattformen IDUN som skapats på SiteDirect-plattformen erbjuder D & Company optiker webbplats, e-handel, möjlighet till digital kommunikation och kopplingar till leverantörer.

Lösningen innebär att man kan ha många nätbutiker med ett gemensamt produktutbud, men där varje enskild optikerbutik också kan ha ett eget lokalt utbud av produkter. Varje nätbutik kan också ha egen grafisk profil och unikt innehåll. Dessutom finns en koppling till mobilapp (Android och iOS) där slutkunden till exempel kan beställa linser och hantera sina uppgifter.

- Med SiteDirect hittade vi vad vi sökte - en befintlig och väl fungerande plattform med många grundfunktioner och som är möjlig att anpassa efter våra önskemål, berättar Peder Gyllenberg, ansvarig för digital utveckling på D & Company. Målet är att växa internationellt med IDUN och om fem år ska vi ha ca 2000 nätbutiker främst i Norden, Tyskland, Frankrike och England.