Gimmersta Group AB väljer SiteDirect för nytt spännande projekt

Gimmersta Group är en av Sveriges ledande aktörer i tapetbranschen. De designar, producerar och säljer tapeter till konsumenter och företag i över 50 länder, både online och via återförsäljare.

I gruppen ingår bland annat tapetvarumärkena Sandberg Tapeter och Rebel Walls. Nu väljer Gimmersta Group SiteDirect-plattformen för det nya spännande projektet Pinx som vi kommer att berätta mer om längre fram.

Christofer Gimmersta är tredje generationen i en tapetfamilj med lång historia och VD i det nya bolaget.

- Vi valde SiteDirect för att det känns tryggt med en svenskt system som också är flexibelt så att vi kan utveckla specialanpassningar för vår nya verksamhet. Jag har jobbat med SiteDirect-systemet tidigare och det är ett bra CMS som hanterar flera språk och regioner och det är en bra grund för vår globala försäljning.

Combined Excellence AB är en koncern med fokus på aktivt ägande av expertbolag med verksamhet inom digitalisering. Vi växer tillsammans och genom samarbete skapar vi synergier. Koncernen, med sina verksamhetsbolag omsätter ca 350 Mkr med en snabb tillväxttakt. Läs mer på http://www.combinedexcellence.com