MySkiStar Video Feature – blir ditt nästa åk viralt?

Nu är säsongens häftigaste skidnyhet äntligen här! Med MySkiStar Video Feature kan du enkelt filma hopp och trick i SkiStar Snow Parks i Sälen, Vemdalen och Åre, och själv välja att dela ditt åk på Facebook eller Twitter. Lojalitetstjänsten MySkiStar med över 400 000 medlemmar blir nu helt unikt.

Vi startade upp projektet tillsammans med SkiStar under 2015 med samma målsättning och grundtanke som med hela MySkiStar – hur gör vi skidåkning ännu roligare?

”Det är alltid spännande att arbeta med SkiStar där det är ett ständigt inflöde av sköna idéer och koncept som diskuteras. MySkiStar Video Feature är verkligen en häftig funktion som jag tror att många åkare kommer ha riktigt kul med!”, säger Janolof Elander, lösningsarkitekt på Ninetech.

All funktion finns redan i ditt SkiPass

I SkiStar Snow Parks i Sälen, Vemdalen och Åre finns en linje i backen utmärkt med MySkiStar Video Feature. Linjen följs av en kamera och i starten sitter en SkiPassläsare som registrerar SkiPasset och gör kameran redo att filma åket. När grönt ljus visas så följer kameran åket och filmen läggs sedan upp på den MySkiStar-profil som är knuten till SkiPasset. Därifrån kan åket delas vidare i de egna sociala kanalerna.

”Det känns kul att lansera en tjänst som via film ger våra gäster möjlighet att både spara och sprida sina semesterminnen. Att få sitt åk i våra parker filmat och sedan kunna sprida skidglädje till sina vänner i sociala kanaler tror vi många kommer uppskatta då det är en stark trend att dela sina semesterupplevelser”, säger Linda Morell, PR-chef SkiStar AB.

Läs mer om vårt samarbete med SkiStar eller registrera dig hos MySkiStar om du vill börja använda MySkiStar Video Feature men inte har ett konto. För mer information, kontakta Jonas Aronsson. jonas.aronsson@ninetech.com, 0730-77 56 11.