• CombinedX/

Netgain gör Service Automation ännu enklare tack vare samarbete med Service Automation Framework Alliance

Som ett led i att stärka positionen som experter på Service Automation har Netgain som första företag i Norden ingått partnerskap med SAFA (Service Automation Framework Alliance). SAFA är en global, ledande leverantör av certifieringsprogram, ramverk och best practice inom Service Automation.

Genom att automatisera manuella processer i olika serviceleveranser kan företag och organisationer kapa onödiga arbetsmoment i flera steg. På så sätt skapas en mer kostnadseffektiv organisation som kan fokusera på utveckling och därmed leverera sina tjänster till en potentiellt större marknad. Service Automation medför dessutom en högre kvalitet och säkerhet i företags och organisationers leveranser av tjänster.

– I vår strävan att ge våra kunder en så enhetlig och smidig implementation som möjligt av Service Automation i deras organisationer ville vi hitta ett verktyg som snabbar upp processen. Vårt partnerskap med SAFA ger både våra kunder och oss en metod som effektiviserar arbetet med att designa och implementera automatiserade tjänster, menar Fredrik Spets som ansvarar för samarbetet med SAFA hos Netgain.

SAFA har ett utvecklat ramverk som:
• Är enhetligt och enkelt för implementation av Service Automation
• Bidrar med en enhetlig terminologi för användare som är involverade i design och leverans
• Har praktiska tekniker och mallar som förenklar design och implementation av automatiserade tjänster

Tack vare Netgains partnerskap med SAFA samt valet att arbeta med välkända plattformar som ServiceNow och CA Technologies blir Netgain en stark aktör att räkna med på den nordiska marknaden inom Service Automation.

– Många företag och organisationer kämpar med frågor kring hur och var de ska börja med Service Automation. Med hjälp av SAFAs ramverk kan Netgain hjälpa organisationer mer effektivt och enhetligt på deras digitala resa mot Service Automation som fungerar i praktiken, säger Netgain vd Mats Berthem.

För mer information om Netgains tjänster inom Service Automation kontakta:
Fredrik Spets, Business Area Manager
Mail fredrik.spets@netgain.se

Mats Berthem, VD
Mail mats.berthem@netgain.se

Om Netgain
Netgain hjälper företag att på kort tid digitalisera sin verksamhet. Med våra experter inom Service Automation effektiviserar vi era manuella rutiner, beställningar och processer för snabbt resultat och ökad lönsamhet.

Läs mer på www.netgain.se

Om Service Automation Framework Alliance
På serviceautomation.org finns mer information om Service Automation Framework Alliance.