Com Hems & Boxers kunder får ännu fler Viasat-kanaler

Com Hem har förlängt och utökat sitt avtal med NENT Group avseende flera av Sveriges mest populära tv-kanaler. Det innebär att fler av Com Hems och Boxers kunder från och med idag får tillgång till kanaler som Viasat Series och Viasat Film Action. Com Hems ”TV Guld”-kunder får dessutom tillgång till Viaplay och hela Viasats film- och seriepaket.

Com Hem och NENT Group har enats om ett förlängt och utökat avtal som ger Com Hems och Boxers kunder bredare tillgång till de populära Viasat-kanalerna. Bland annat får Com Hems ”TV Guld”-kunder Viasats fem film- och seriekanaler, samt full tillgång till streamingtjänsten Viaplay. Com Hem och Boxer kommer även fortsättningsvis visa NENT Groups linjära tv-kanaler TV3, TV6, TV8 och TV10, samt filmbiblioteket Viasat Filmfavoriter.

Chief Commercial Officer

”Det är glädjande att vi kan fortsätta utveckla ett framgångsrikt partnerskap med NENT Group då det ger våra kunder tillgång till massor av underhållning och starka upplevelser. På Com Hem är vårt främsta fokus att erbjuda kunderna ett så brett innehåll som möjligt, och jag är därför stolt över att vi kan presentera mer av NENT Groups populära utbud”, säger Samuel Skott, kommersiell chef på Com Hem.

Det nya avtalet innebär även att Com Hem kommer visa premiumkanalerna Viasat Series och Viasat Film Action för ett stort antal kunder, och för Boxer-kunder blir Viasat Series valbart i flera Flex-paket. Inom kort lanseras även Viasat Sport och Viasat Sport Extra för både Com Hem- och Boxer-kunder.

Läs mer om alla förändringar på Com Hem här och Boxer här.

För mer information kontakta:
Louise Ekman, Head of B2C Communications, Tele2
louise.ekman@tele2.com

Investerare
Marcus Lindberg, Head of Investor Relations, Tele2 AB
marcus.lindberg@tele2.com

Om Com Hem
Com Hem-koncernen levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under sina två varumärken Com Hem och Boxer. I koncernen ingår även kommunikationsoperatören iTUX Communication AB som tillhandahåller öppna fibernät till tjänsteleverantörer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60 % av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem grundades 1983 och är sedan den 5 november 2018 en del av Tele2-koncernen. www.tele2.com

Taggar: