Konkurrensverket har idag godkänt Com Hems förvärv av Boxer Sverige

I juni 2016 tecknade Com Hem Holding AB (publ) genom sitt helägda dotterbolag Com Hem Communications AB (tillsammans ”Com Hem”) avtal om att förvärva Boxer TV-Access AB (”Boxer”), betal-TV-operatören i det marksända digital-TV-nätet i Sverige, av det statligt ägda bolaget Teracom Boxer Group AB (”Teracom”). Förvärvet var villkorat av godkännande av svenska staten och Konkurrensverket. Nu har båda parter godkänt affären. Affären förväntas slutföras inom kort.

”Vi är mycket glada över Konkurrensverkets besked. Nu arbetar vi på för fullt för att kunna slutföra affären så snart som möjligt”, säger Anders Nilsson VD för Com Hem.

Com Hem har tidigare kommunicerat förvärvet av Boxer den 8 juni 2016 samt regeringens godkännande av affären 1 september 2016.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Investerare
Petra von Rohr, Kommunikationsdirektör
Petra.vonrohr@comhem.com

Max Hellström, Presschef
press@comhem.com

Om Com Hem
Com Hem levererar bredband, TV, play- och telefonitjänster till svenska hushåll och företag. Ungefär 40 % av landets hushåll är anslutna till Com Hems nät, vilket gör Com Hem till en viktig motor i det digitala Sverige. Vi erbjuder bredbandshastigheter upp till 1 Gbit/s samt ett stort TV-utbud via digital-TV i hemmet eller mobilt med Com Hem Play. Bolaget grundades 1983 och har cirka 1 200 anställda varav cirka 700 arbetar inom kundservice. Huvudkontoret ligger i Stockholm och verksamheten bedrivs genom de tre dotterbolagen Com Hem AB, Phonera Företag AB och iTUX Communication AB. Under 2015 omsatte koncernen 5 000 MSEK. Com Hem-aktien är sedan 2014 noterad på Nasdaq Stockholm. www.comhemgroup.se.