Premiärer i maj på Comhem Play+

Report this content

Exklusiva filmer som den psykologiska thrillern Unhinged, komedifilmen Fatman och nya Paramount+ originalserien No Activity är några av de premiärerna som inleder månaden på Comhem Play+.

Exklusiv premiär av Unhinged
Premiär 1:a maj på Comhem Play+

Missa inte den psykologiska thrillern Unhinged med Russell Crowe i huvudrollen, direkt från bioduken och exklusivt för dig som är kund hos Comhem Play+. En stressad mamma råkar tuta på fel bil vid ett rödljus under rusningstid. Ett ödesdigert misstag som gör henne själv och alla hon älskar till måltavlor för en man som tröttnat på allt och bestämt sig för att lära världen en sista läxa.

Exklusiv premiär av Fatman
Premiär 1:a maj på Comhem Play+

Amerikansk mörk komedifilm från 2020 skriven och regisserad av Eshom Nelms och Ian Nelms med Mel Gibson, Walton Goggins och Marianne Jean-Baptiste i huvudrollerna. Följ jultomten som har gått ner sig och måste arbeta med militären för att rädda sitt livs jobb samtidigt som han måste slåss mot en lönnmördare som anställts av en pojke som blev missnöjd med sin julklapp.

The Rookie – Nya avsnitt!
Exklusiv premiär av sista delen av säsong 3 på Comhem Play+.  (Hela säsongerna 1-3 tillgängliga fr.o.m. 27/5)

Streama andra delen av den tredje säsongen av komediserien The Rookie, som visas i Sverige för första gången och finns exklusivt hos Comhem Play+. Serien följer medelåldersmannen Johan Nolan (Nathan Fillion) som lämnar småstadslivet för att bli polis i Los Angeles. Det visar sig dock att det inte är så enkelt att börja om igen, åtminstone inte när du är polisskolans äldsta aspirant. The Rookie har fått otrolig respons och blivit en tittarsuccé runt hela världen, bland annat är den Topp 1 bland US Scripted Drama series sedan premiären av första säsongen. 8.1 på IMDb  och 93% Audience Score på Rotten Tomatoes.

De senaste nyheterna från Paramount+

Ny säsong! The Hills New Beginnings

Premiär 26:e maj på Comhem Play+
Premiär för den efterlängtade andra säsongen av The Hills: New Beginnings där vi följer Whitney Port, Heidi Montag, Spencer Pratt, Brody Jenner och Audrina Patridge.

Premiär av Paramount+ Original series No Activity
Premiär 1:a maj av säsong 4 på Comhem Play+
No Activity är en komediserie från Will Ferrell, Adam McKay och Funny Or Die.
Denna säsong kommer specialagenten Nick Cullen (Patrick Brammall) äntligen att förverkliga sin dröm om att gå med i FBI men han kommer att snabbt upptäcka att vara en FBI-specialagent inte är vad han förväntade sig.

Mer tips i maj

Baghdad Central
Streama säsong 1 på Comhem Play+

Missa inte den hyllade serien med 3 BAFTA nomineringar (28e april) bland annat till Waleed Zuaiter för bästa manliga huvudroll. Serien utspelar sig I Irak och är skriven av BAFTA-nominerade Stephen Butchard. Baghdad Central är berättelsen om krigets efterdyningar, med alla fasor, intriger, politik, osäkerhet och mod. Det är en historia som berättas ur perspektivet från en man som förlorat allt förutom sina två döttrar. En man som är uttröttad och slagen, men som ändå är fast bestämd att ge sina barn möjligheten till ett underbart liv – oavsett vad det kostar.
Baghdad Central sändes på Channel 4 i februari i år, där serien har fått en otrolig respons från tittare.  90% på Rotten Tomatoes (maj 2020).

Better things
S1-S4 tillgängliga på Comhem Play+
Skådespelerskan Sam Fox försöker ta hand om sina tre barn medan hon försöker klara av pressen att jobba i Hollywood och samtidigt vara en ensamstående mamma.

Motherland - Mammornas krig
Premiär 20/4 på Comhem Play+

Streama första säsongen av den hyllade BBC-serien Motherland med Anna Maxwell Martin, Diane Morgan, Paul Ready, Lucy Punch och Phillipa Dunne. Serien följer tre vänner som navigerar sig genom skolinsamlingar, spända kaffemöten och hektiska födelsedagsfester i ett försök att hålla sig uppdaterad med allt som är "trendigt" i modern moderskap. 7.7 på IMDb  och 82% Audience Score på Rotten Tomatoes.

För mer information kontakta:
Fredrik Hallstan,
fredrik.hallstan@tele2.com

Om Comhemplay+
Comhem Play+ är Tele2-koncernens streamingpaket som lanserades i februari 2020. Tjänsten erbjuder hundratals filmer, serier, familjeunderhållning och dokumentärer från samarbetspartners som Paramount+, Fox+ och Nordisk film+. Comhem Play+ erbjuder även exklusivt och unikt innehåll med filmer och serier som uppdateras löpande. Comhem Play+ kostar 89 kr/mån och just nu bjuder vi nya Comhem Play-kunder hos Tele2, Comviq eller Boxer på Comhem Play+ i ett helt år. Tjänsten fungerar på både Android och iOS och går att använda med Chromecast eller Airplay. Läs mer på www.comhemplay.se