Risk att TV4 släcks fredag natt

Det avtal som Com Hem slöt med Telias bolag TV4 Media efter förhandlingarna i december 2019 löper ut på fredag och tyvärr har vi ännu inte lyckats komma överens om en förlängning av avtalet. Om vi inte når en ny överenskommelse innebär det att Com Hems och Boxers tittare kan förlora TV4-kanalerna och C More från och med klockan 23:59 den 30 oktober.

På Com Hem vill vi att våra kunder ska ha tillgång till så bra och relevant innehåll som möjligt. Tyvärr har Telia tackat nej till att förlänga det avtal vi kom överens om i december 2019 och begär istället en kraftig prishöjning.

Lyckas vi inte komma överens inom kort innebär det att Com Hem och Boxers 2,1 miljoner hushåll kan förlora TV4-kanalerna och C More från och med klockan 23:59 den 30 oktober.

Vår främsta prioritet just nu är att göra allt vi kan för att hitta en hållbar lösning som gör TV4 långsiktigt tillgängligt för alla våra kunder. Vid en eventuell släckning kommer vi kompensera våra kunder med andra kanaler och förmåner. Samtliga kunder kommer då få individuell information om vad det innebär, baserat på respektive kunds nuvarande abonnemang.

– Det är sorgligt att vi återigen inte kan komma överens med Telia, något som innan Telia tog över ägandeskapet av kanalerna aldrig hade hänt i vår och TV4s gemensamma historia. Com Hem och Boxer har alltid bidragit med betydelsefull räckvidd för de huvudsakligen reklamfinansierade TV4-kanalerna. Det är därför förvånande att Telia nu begär en kraftig prishöjning när vi så nyligen kom överens om ett avtal, säger Samuel Skott, kommersiell chef på Com Hem.

För mer information, vänligen kontakta:
Joel Ibson, Head of Corporate Communications
+46 8 121 47 400 //
media@tele2.com

Com Hem-koncernen levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under sina två varumärken Com Hem och Boxer. I koncernen ingår även kommunikationsoperatören iTUX Communication AB som tillhandahåller öppna fibernät till tjänsteleverantörer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60 % av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem grundades 1983 och är sedan den 5 november 2018 en del av Tele2-koncernen. www.tele2.com

Taggar: