Skapa nästa stora mobilspel med Com Hem och Dreamhack

I samband med starten av Dreamhack Winter 2019 lanserar Com Hem idag ett hackathon där vem som helst får möjlighet att skapa ett eget mobilspel. Vinnaren kommer sedan utses av en jury med representanter från Dreamhack och Com Hem.

Com Hem har försett Dreamhack med internetuppkoppling sedan 2016 och förra året slogs världsrekord i uppkopplingshastighet med 1,6 Tbit/sekund. I år fördjupar Com Hem samarbetet med LAN-festivalen med fokus på mobilspel.

Med hjälp av material från Com Hems senaste reklamfilm kommer alla som besöker Com Hems monter under Dreamhack Winter 2019 ha möjlighet att delta i ett hackathon och skapa ett eget mobilspel. Det nedladdningsbara materialet är bland annat två personer som spelar och slåss mot en eldsprutande drake. För dem som inte besöker Dreamhack Winter i Jönköping finns även en möjlighet att vara med och tävla online.

- Ända sedan vi lanserade vår reklamkampanj med två hjältar och en drake har vi velat skapa spelet på riktigt. Att få utveckla vårt samarbete med Dreamhack, och samtidigt göra detta tillsammans med de som brinner för spel genom ett hackathon känns extra roligt. Jag är väldigt nyfiken på vad deltagarna kommer utveckla och önskar alla stort lycka till, säger Jonas Lundquist, marknadsdirektör på Tele2 Sverige.

Vem som helst är välkommen att delta i tävlingen och från och med fredag 29 november kan deltagare ladda ned draken i 3D, spelgrafik, logga och färger. När tävlingen avslutas i januari 2020 kommer vinnare koras av en jury bestående av representanter från Com Hem och Dreamhack. Juryn letar efter bidrag som kan ta Com Hems kampanj ”Com Hem till mer” till en ny nivå, i ett mobiloptimerat spelformat.

Guide för att delta:

• Tävling och registrering börjar 29 november via Com Hems hemsida eller i Com Hems monter på Dreamhack Winter i Jönköping.
  • Ladda ner tävlingsmaterial och börja skapa
  • Skicka sedan ditt bidrag till tavlingar@comhem.com

Tävlingen pågår mellan den 29 november 2019 och 7 januari 2020. Vinnaren presenteras i slutet av januari 2020. Läs mer på https://www.comhem.se/kampanj/dreamhack

För mer information kontakta:
Louise Ekman, Head of B2C Communications, Tele2
louise.ekman@tele2.com

Investerare
Marcus Lindberg, Head of Investor Relations, Tele2 AB
marcus.lindberg@tele2.com

Om Com Hem
Com Hem-koncernen levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under sina två varumärken Com Hem och Boxer. I koncernen ingår även kommunikationsoperatören iTUX Communication AB som tillhandahåller öppna fibernät till tjänsteleverantörer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60 % av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem grundades 1983 och är sedan den 5 november 2018 en del av Tele2-koncernen. www.tele2.com

Citat