Utökad räckvidd för Expressen TV hos Com Hem och Boxer

Alla Com Hems och Boxers kunder kan nu se ”Expressen TV” i sitt tv-utbud, samt i apparna Comhem Play och Boxer Play. Det gemensamma initiativet är en viktig del av Expressens satsning på framtidens nyhets-tv och Com Hems vilja att stötta oberoende nationell nyhetsbevakning.

Com Hem inleder tillsammans med Expressen en kostnadsfri visning av ”Expressen TV” i hela Com Hems och Boxers utbud. Den gemensamma ambitionen är att även förlänga den ökade distributionen långsiktigt, och därmed låta en stor del av Sveriges hushåll få tillgång till en av landets största nyhetskanaler via Com Hem och Boxer.

”Som oberoende nyhetskanal med nationell bevakning är Expressen TV en viktig aktör på den svenska mediekartan. Vi vill därför vara med och utöka räckvidden av Expressen TV genom att öka distributionen av kanalen hos både Com Hem och Boxer. Det var väldigt roligt att som första svenska tv-aktör kunna erbjuda nationell distribution av Expressen TV redan 2017, och nu tar vi nästa steg genom att göra kanalen tillgänglig för ännu fler”, säger Joakim Öhrström, chef för tv och bredband på Com Hem.

”I Expressens uppdrag ligger att nå så många som möjligt med vår breaking news-journalistik, våra granskningar och våra reportage. Att Expressen TV blir tillgänglig för alla kunder hos Sveriges största tv-distributör är en stor framgång för vårt arbete med att etablera oss som framtidens nyhets-tv”, säger Klas Granström, chefredaktör på Expressen.

Fram till 31 januari 2020 kan alla Com Hem-kunder se Expressen TV via det digitala utbudet eller via appen Comhem Play, och Boxer-kunder via appen Boxer Play eller digital-tv. Efter frivisningen kommer kanalen fortsatt finnas tillgänglig för alla Com Hem-kunder med programpaket ”Tv Bas HD”, ”Tv Silver Flex” och ”Tv Guld” samt Boxer-kunder med ”Tv Mix” och ”Tv Max” i Smartbox eller uppkopplad Tv Hub.

För mer information kontakta:
Louise Ekman, Head of B2C Communications, Tele2
louise.ekman@tele2.com

Investerare
Marcus Lindberg, Head of Investor Relations, Tele2 AB
marcus.lindberg@tele2.com

Om Com Hem
Com Hem-koncernen levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under sina två varumärken Com Hem och Boxer. I koncernen ingår även kommunikationsoperatören iTUX Communication AB som tillhandahåller öppna fibernät till tjänsteleverantörer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60 % av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem grundades 1983 och är sedan den 5 november 2018 en del av Tele2-koncernen. www.tele2.com

Citat

Joakim Öhrström, chef för tv och bredband på Com Hem