Compare-IT integrerar med Google Home Assistant

Integrationen innebär att Compare-IT:s kunder från och med den 31/3 2019 kommer att erbjudas röststyrning av sin smarta hem anläggning via Google Home Assistant och kompletterande styrning via Google Home Appen. Funktionen kommer att vara tillgängligt för både nya och existerande kunder med ett uppkopplat styrsystem från produktserien Home LineTM. Aktivering av assistenten sker via Mina Sidor.

Martin Strandqvist, Teknisk chef och medgrundare till Compare-IT, kommenterar:

- Detta är ett prioriterat steg i vår roadmap och något som befästs i de diskussioner vi för med bostadsutvecklare och hustillverkare. Ett robust fast installerat smart hem system med fokus på energi, säkerhet, trygghet och komfort i kombination med möjligheterna som öppnas upp via Google Home tillför hemmet en ny dimension. Vi tar med denna integration ett stort steg i riktningen mot framtidens smarta hem.

Utvecklingsprojektet genomförs tillsammans med Compare-IT:s strategiska partner Softhouse AB, som via sitt systerbolag Softhouse Invest investerat i Compare-IT.

Telefon: 0733-190 630

Jeanette Andersson

Ordförande, Compare-IT Nordic AB

Telefon: 0733-181 982

E-post: jeanette@compare-it.se

Om Softhouse

Softhouse Consulting är ledande i Sverige inom agil mjukvaruutveckling. Vi bidrar till att digitalisera Sverige och utvecklar såväl människor, verksamheter som produkter. Samtidigt investerar systerföretaget Softhouse Invest i idéer och företag som ser värdet av en partner som skapar affärsnytta och som har ledartröjan när det gäller hantverket mjukvara. Tillsammans bildar de två systerföretagen Softhouse Nordic - en unik hybrid av investment- och mjukvaruhus. Bolaget startades 1996 och sysselsätter idag ca 300 medarbetare i Stockholm, Malmö, Karlskrona, Växjö, Helsingborg och Sarajevo. Bolaget är delägare i en handfull mycket spännande produkt- och tjänsteföretag – alla med mjukvara som en bärande del av verksamheten. Softhouse är ett privatägt icke noterat svenskt företag, som nu lyckats kombinera tillväxt och lönsamhet över 20 år i rad.         För mer information se www.softhouse.se

Compare-IT är ett svenskt teknikbolag med lång erfarenhet inom byggnadsautomation och lösningar för smarta hem. Compare-IT:s har utvecklat förprogrammerade styrsystem för smarta hem och kommersiella fastigheter som kan levereras som smarta elcentraler. Just att de är paketerade sänker installationskostnaderna väsentligt relativt andra professionella alternativ, som kräver omfattande kunskaper hos installatören och tidskrävande programmering i samband med driftsättning. Compare-IT har gjort smarta hem lösningar tillgängliga för alla på ett helt nytt sätt än tidigare. Compare-IT kombinerar en robust fast installation med trådlös komplettering för flexibilitet med en användarvänlig molnplattform för framtidssäker integration av ny funktionalitet. För mer information se www.compare-it-se

Denna information är sådan information som Compare-IT Nordic AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Kerstin Lindqvist Toms försorg, för offentliggörande den 13 februari 2019.