Hållbarhet och smarta hem från Compare-IT på Fastighetsmässan

Brunnshögsprojektet i Lund, med Compare-IT:s Smarta Hem lösning, lyfts upp utifrån hållbarhetsaspekten på Fastighetsmässan i Stockholm i november. Det är Lansa Fastigheters projektchef Ulrika von Wachenfeldt som tillsammans med Wästbygg äntrar scenen för att prata om fastigheten ”Lagerkransen” som certifieras med Miljöbyggnad Guld.

Compare-IT:s erbjudande bidrar med en rad positiva aspekter utifrån hållbarhetsaspekten. T.ex minskar förbrukning av energi, risker för vattenläckage och inte minst att hyresgästerna känner en stor grad av trygghet. Allt detta är en del av projektet ”Lagerkransen” som också har tilldelats certifikatet ”Miljöbyggnad Guld” vilket kommer att avhandlas på mässan.

”Vi samarbetar tätt med Lansa Fastigheter och Wästbygg och är imponerade av jobbet som gjorts för att uppnå ”Miljöbyggnad Guld”. Vår smarta hem-produkt Smart Homeline är en del av fastigheten och vi vet att marknaden förväntar sig en rad trygghetsaspekter som produkten uppfyller”

Ulrika von Wachenfeldt, projektchef Lansa Fastigheter:
”Vi är stolta över certifieringen Miljöbyggnad Guld och Smart Homeline från Compare-IT ligger helt i linje med vårt hållbarhetsarbete. Det blir spännande att prata om hållbarhet och miljö tillsammans med Wästbygg på Fastighetsmässan”.

Kistamässan är platsen för Fastighetsmässan den 24-25 november och man kan anmäla sig här: https://registration.gesevent.com/survey/0kiuerx7vjxbn?_ga=2.67019053.2020697449.1629804920-300140373.1629710948

Compare-IT är ett Proptech bolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets erbjudande är styrsystemet Smart Homeline, där kompetens återfinns inom byggnadsautomation och lösningar för smarta hem. Bolaget verkar för bestående värden för fastighetsägaren, förvaltaren och boendeinnehavaren. Hela bolagets erbjudande, inklusive utveckling, tillverkning, försäljning och support sker utifrån huvudkontoret i Malmö. www.compare-it.se

Om Lansa Fastigheter

Lansa Fastigheter AB utvecklar, förvärvar och förvaltar bostadsfastigheter med målet att skapa trygga hem för stolta hyresgäster. Lansa investerar långsiktigt i bostadsfastigheter på den svenska marknaden i regionstäder samt kransen till storstäderna. Investeringarna omfattar såväl färdiga förvaltningsfastigheter som nya bostadsprojekt. Lansa ägs av flera länsbolag inom Länsförsäkringsgruppen. Läs mer på www.lansa.se.