Inbjudan att teckna aktier i Compare-IT Nordic AB

I syfte att intensifiera Bolagets försäljningsinsatser och utveckla ett bredare tjänsteutbud har extra bolagsstämma den 14 juni 2019 beslutat att genomföra en nyemission av 8 687 754 aktier med företrädesrätt för Bolagets aktieägare. Även allmänheten ges möjlighet att teckna aktier utan företrädesrätt i  Företrädesemissionen. Totalt uppgår teckningsförbindelser och emissionsgarantier till cirka 6,3 MSEK, motsvarande cirka 72,5 procent av Företrädesemissionen.

För komplett memorandum se pdf-fil.

VD, Compare-IT Nordic AB Telefon: 0733-190 630 E-post: kerstin@compare-it.se

Compare-IT är ett svenskt teknikbolag med lång erfarenhet inom byggnadsautomation och lösningar för smarta hem. Compare-IT:s har utvecklat förprogrammerade styrsystem för smarta hem och kommersiella fastigheter som kan levereras som smarta elcentraler. Just att de är paketerade sänker installationskostnaderna väsentligt relativt andra professionella alternativ, som kräver omfattande kunskaper hos installatören och tidskrävande programmering i samband med driftsättning. Compare-IT har gjort smarta hem lösningar tillgängliga för alla på ett helt nytt sätt än tidigare. Compare-IT kombinerar en robust fast installation med trådlös komplettering för flexibilitet med en användarvänlig molnplattform för framtidssäker integration av ny funktionalitet. För mer information se www.compare-it-se