Comviq förenklar användandet av MMS

Comviq förenklar användandet av MMS Förinställda mobiltelefoner till attraktiva priser ska få fler att komma igång med den nya tekniken Comviq startar idag kampanjen "Mera Mobil", som innebär att det nu blir ännu enklare för nya abonnemangs- och kontantkortskunder att använda mobiltelefonen för att skicka bild- och ljudmeddelanden (MMS), spela spel och att få tillgång till olika typer av innehållstjänster som nyheter, väder och kartor via Comviqs WAP-portal. Kampanjen "Mera Mobil" innebär att de mobiltelefoner som säljs inom ramen för erbjudandet, är förkonfigurerade för att skicka och ta emot MMS. Alla inställningar för att enkelt kunna använda alla de tjänster som finns på Comviqs WAP-portal är också redan gjorda. Via en förinställd knapp eller via telefonens meny, kommer användaren direkt till portalen. Vissa tjänster som spel, ringsignaler och bilder kan nås direkt via en länk i telefonens meny. Just nu lanseras "Mera Mobil" tillsammans med ett specialerbjudande på två olika MMS-telefoner; Ericsson T300 och Nokia 3510i. I Ericsson T300 ingår dessutom kamera. - Genom vår kundpanel Future Group, som vi samarbetar med för att utveckla nya MMS-tjänster, har vi fått bekräftat att MMS har en oerhörd potential. Något som framkommit i vårt utvecklingsarbete, är att många kunder vill använda MMS för att förmedla ögonblickshändelser med egna foton. För att fler ska kunna göra detta, tror vi att det måste bli ännu enklare och att kameratelefonerna med stöd för MMS blir billigare, säger Fredrik Berglund, VD på Tele2 Sverige. I kampanjen "Mera Mobil" paketeras de två telefonerna tillsammans med ett Comviq Max-abonnemang eller med Comviq Kontant. Nokiatelefonen säljs för en krona tillsammans med Comviq Max-abonnemanget och för 1790 kronor för Comviq Kontant. Ericssontelefonen tillsammans med kameran, CommuniCam, säljs i ett paket för 399 kronor för de som tecknar ett Comviq Max-abonnemang. De båda telefonerna har stöd för MMS och Nokia 3510i har även stöd för Java. - Vi vill göra det så enkelt och billigt som möjligt för våra kunder att använda MMS och ta del av de möjligheter som dagens mobilteknik erbjuder med mängder av innehållstjänster och underhållning. Därför erbjuder vi nu marknadens lägsta priser på två av de mest populära MMS-telefonerna, säger Karl-Johan Nybell, chef för produktutveckling på Tele2 Sverige. Comviq lanserar idag också nya Java-spel, med förbättrad grafikkvalitet. Spelen laddas ner via Comviqs WAP-portal och kostnaden för att ladda ned ett spel är mellan 15- 30 kronor. Övriga innehållstjänster som finns via WAP-portalen är bland annat nyheter, horoskop, lokaltrafiksinformation, bilannonser, väder, chat och mail. "Mera Mobil" innebär i korthet följande: - Mobiltelefonerna i kampanjen "Mera Mobil" är förkonfigurerade för att använda MMS och för att wappa - Vissa tjänster på WAP-portalen nås direkt via en länk i telefonmenyn - I kampanjen "Mera Mobil" ingår telefonerna Nokia 3510i och Ericsson T300 - "Mera Mobil" inkluderar Comviqs ordinarie abonnemang Comviq Max och Comviq Kontant - Kostnader för att använda Comviqs Max-abonnemang med "Mera Mobil" är 199 kronor/månad, samtal vardagar och helger 99 öre, öppningsavgift 40 öre, SMS 99 öre - Att skicka MMS med Comviq är gratis till och med den 30:e juni, 2003. För mer information om priser och villkor, se www.comviq.se För ytterligare information, kontakta; Karl-Johan Nybell, Ansvarig för Product Management, Tele2 Sverige Tel: 08-5626 4302 / 070-426 4302 Eller Tele2 Mediaservice, Tel: 08-5626 4626 Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/25/20030225BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/25/20030225BIT00410/wkr0002.pdf