Information från Concordia Maritime

INFORMATION FRÅN CONCORDIA MARITIME Concordia Maritime har idag sålt det svenskflaggade produktfartyget STENA BARBADOS på 6,331 tdw. Försäljningen medför en vinst före skatt på ca MSEK 23. Köpare är ett nystartat svenskt rederi, Wisby Tankers AB Gotland. Det är fyra unga företagssamma seniorbefäl, två sjökaptener och två maskinchefer, som gemensamt startat ett eget rederi. De har alla en gedigen erfarenhet av att föra befäl ombord på produktfartyg i Karibisk öfart, vilket också är STENA BARBADOS nuvarande transportområde. De fyra ägarna kommer att köra som två team och växelvis vara ett ombord och ett i land. Det innebär att ägarna själva alltid kommer att vara ombord och föra befälet. Fartyget kommer att fortsätta under svensk flagg samt behålla namnet STENA BARBADOS. Concordia Maritime tidsbefraktar tillbaka fartyget under två år med option på ytterligare två år, för att fortsatt utföra kontraktsbundna transporter åt Texaco i Karibien. Göteborg den 30 juni 2000 CONCORDIA MARITIME AB Lars Carlsson VD ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/30/20000630BIT00920/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/30/20000630BIT00920/bit0002.pdf