Confidence International AB genomför riktad nyemission

Stockholm, 23 februari, 2011 – Styrelsen för Confidence International AB har beslutat, med stöd av bemyndigande beslutat av årsstämma den 20 maj 2010, att genomföra en riktad nyemission av 416 666 aktier av serie B, med kvotvärde om sex kronor per aktie.

Den beslutade nyemissionen är riktad till TIME Vision bpart AB (25 666 Aktier), Kalifen AB (362 000 Aktier) och Peter Forhaug (29 000 Aktier). Bolagets aktiekapital ökar genom nyemissionen med 2 499 996 SEK.

Emissionskursen är fastställd till 6,75 kronor per aktie. Betalning för tecknade aktier erläggs kontant till bolaget senast den 8 mars 2011.

Utestående aktier i Confidence International AB är före nyemissionen totalt 4 433 477 aktier. Efter den riktade nyemissionen uppgår det totala antalet till 4 850 143 aktier.

Så som skäl för avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt och till grund för teckningskursen anför styrelsen följande. Styrelsen bedömer att tillskottet av kapital ger ökad möjlighet att genomföra planerade aktiviteter. Aktiviteterna omfattar en satsning på ökad försäljning och därmed behov av tekniska resurser inom framförallt tillväxtområdet säkerhet och brand.

För ytterligare information kontakta:

Camilla Sundström
CEO, Confidence International AB
E-post: camilla.sundstrom@confidence.se
Telefon: 46(0)8-620 82 00

Confidence International grundades 1989 och är en systemintegratör som ökar kundernas effektivitet genom att förena IP-teknologi med traditionell säkerhetsteknik. Confidence erbjuder en komplett portfölj av oberoende integrerade produkter och tjänster inom riskanalys, säkerhet, access, larm, brand och IT infrastruktur. Confidence är noterat på NASDAQ OMX First North.