Consilium får brandlarmsorder till höghastighetståg i Kina

Consilium har fått order om att leverera brandlarm till höghastighetståg som byggs av den kinesiska tågtillverkaren Sifang för den Kinesiska järnvägen.

Ordern omfattar brandlarm till sammanlagt 20 tågset med 16 sovvagnar vardera. Tågen, som mäter 430 meter, är med en topphastighet på 250 km/h världens snabbaste nattåg.

– Denna order har erhållits av vårt kontor i Shanghai och visar på styrkan i vår globala strategi. Genom ordern har vi nu 50 procent av marknaden för höghastighetståg i Kina och vi befäster vår starka position i världens folkrikaste land, säger Ove Hansson, vd för Consilium.

CONSILIUM AB (publ)

För ytterligare information, kontakta:

Ove Hansson
Vd och koncernchef