Consilium får order på gasdetekteringssystem till 35 tankfartyg

Consilium får order på gasdetekteringssystem till 35 tankfartyg Marinelektronikföretaget Consilium har fått order på att leverera gasdetekteringssystem till 35 tankfartyg som skall byggas på de sydkoreanska varven STX, Samsung och Hyundai. Det totala ordervärdet uppgår till 12 miljoner kronor. Orderna omfattar bland annat leverans av det helautomatiska gasdetekteringssystemet Salwico SW2020 till 8 nya tankfartyg som byggs på varvet STX för den Hongkong-baserade rederigruppen Parakou Shipping. - Consilium har genomfört en särskild satsning på att öka försäljningen av system för gasdetektering, en satsning som nu börjar ge resultat. Vi kan erbjuda rederierna och varven ett mervärde eftersom vi även kan leverera kundanpassade brandlarmslösningar till fartygen och på så sätt skapa ett integrerat skyddssystem ombord, säger Ove Hansson, VD för Consilium. Förutom 17 fartyg som byggs vid STX-varvet, omfattar ordern utrustning till 18 nya tankfartyg som byggs vid varven Samsung och Hyundai. - Efterfrågan på tankfartyg är stor vilket gör marknaden för gasdetekteringssystem extra intressant och vi ser goda möjligheter att öka våra globala marknadsandelar. Ordern bekräftar också vår ställning som en ledande leverantör i Asien - den mest expansiva marknaden för fartygsbyggande i världen, avslutar Ove Hansson. Stockholm 2004-11-03 CONSILIUM AB (publ) För ytterligare information kontakta: Consilium AB Ove Hansson, VD och Koncernchef Telefon: 08-563 05 300 Mobil: 070-576 08 33 www.consilium.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/03/20041102BIT21220/wkr0001.pdf