Coop Sverige slåss för sin butik i Partille Centrum

Coop Sverige slåss för sin butik i Partille Centrum Coops Prix-butik har blivit uppsagd från sina lokaler i Partille Centrum, till följd av fastighetsägarens planer att bygga om centrat. Detta innebär att Coop Sverige blir utan marknadsplats i Partille Centrum och därmed stora delar av östra Göteborgsområdet. "Helt oacceptabelt", menar Thomas Evertsson, kedjechef Coop Konsum. Redan i september i år ska Prix-butiken i Partille Centrum enligt uppsägningen lämna sina lokaler. Med största sannolikhet kvarstår då endast en ICA Kvantum-butik i området. - Det här är en märklig och oacceptabel hämning av konkurrensen i området, kommenterar Thomas Evertsson, kedjechef Coop Konsum. Det här drabbar inte bara våra anställda, utan även våra 10.000 medlemmar och kunder i området som berövas ett Coop-alternativ med ekologisk profil. Vi har föreslagit fastighetsägaren, Partille Bo och fastighetsutvecklingsbolaget Sten & Ström, att göra en omprofilering av våra nuvarande lokaler till en Coop Extra-butik, men inte vunnit något gehör alls. Coop Sverige kommer nu att försöka rädda sin butik i Partille Centrum genom att skapa opinion för en sund konkurrens mellan livsmedelsbutikerna. Coop Sverige har en Coop Extra på Kolhamnsgatan 7 i Eriksberg, Göteborg. Ytterligare upplysningar Thomas Evertsson, Kedjechef, Coop Konsum, 08-743 19 39 Ulrika Ekström, Informationschef Coop Sverige, 08-743 15 83, 0703 98 54 52 Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel genom butikskedjorna Coop Forum och Coop Konsum. Coop Sverige AB är en del av Coop-koncernen, Nordens största daglig-varu-företag och gemensamt ägt av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark. Coop Sverige ABs uppdrag är att erbjuda sina medlemmar ekonomisk, ekologisk och social nytta. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20040611BIT21880/wkr0006.pdf