Coop Sverige tar bort Signums schweizisk mjölkchoklad från hyllorna

Coop Sverige tar bort Signums schweizisk mjölkchoklad från hyllorna En femtonårig flicka har förklarats hjärndöd efter en allergichock som utlöstes efter att hon ätit Signum schweizisk mjölkchoklad. Flickan, som är nötallergiker, såg inte varningstexten på förpackningen. Coop Sverige beklagar djupt det inträffade. - Att förlora ett barn på det här sättet är en oerhörd tragedi och vi känner starkt med den drabbade familjen. Vi beklagar att något sådant kan inträffa trots att vi är noggranna med vår märkning. Tillsvidare tar vi bort Signums schweiziska mjölkchoklad från hyllorna medan vi undersöker hur vi kan bli ännu bättre, säger Maria Arnholm informationsdirektör Coop Sverige. Coop Sverige kommer dessutom att sätta upp informationsskyltar i butikerna. Ytterligare upplysningar Maria Arnholm, informationsdirektör Coop Sverige, 070-374 42 89 Ulrika Ekström, informationschef Coop Sverige, 0703-98 54 52 Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel genom butikskedjorna Coop Forum och Coop Konsum. Coop Sverige AB är en del av Coop-koncernen, Nordens största daglig-varu-företag och gemensamt ägt av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark. Coop Sverige AB:s uppdrag är att erbjuda sina medlemmar ekonomisk, ekologisk och social nytta. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/24/20040611BIT21660/wkr0006.pdf