En matfylld dag för skolelever på Skansen

En matfylld dag för skolelever på Skansen Den 6 och 7 maj slår Jordbruksministerns Matambassadör ett slag för Var Dags Maten. Mellanstadieklasser, skolpersonal och skolkökspersonal bjuds på en annorlunda dag om mat med temat Råvaror, Lagad mat och Ekologi. Det är Carola Magnusson som är jordbruksministerns matambassadör 2002, tillsammans med arbetsgruppen Var Dags Mat som bjuder in till Skansen. I två dagar blandas tävlingar, seminarier, lekar med information och matrådgivning. En av matlagarna är Christina Möller, chef för Coop Provkök. - Vi har själva arbetat med att i flera år kora årets vegetariska skollunch och vet hur entusiastisk skolmåltidspersonalen är. Barnen är vår framtid. Vardagsmaten måste vara välplanerad och lagad med bra råvaror och mycket kärlek. Mat är kul och det måste vuxenvärlden förmedla. Christina lagar och bjuder på morotssoppa på Sollidenscenen mellan kl. 13-14.00. Ytterligare upplysningar Christina Möller, chef för Coop Provkök, 070-643 16 08 Ulrika Ekström, Informationschef Coop Sverige, 0703-98 54 52 Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel genom butikskedjorna Coop Forum och Coop Konsum. Coop Sverige AB är en del av Coop-koncernen, Nordens största daglig-varu-företag och gemensamt ägt av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark. Coop Sverige ABs uppdrag är att erbjuda sina medlemmar ekonomisk, ekologisk och social nytta. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20040611BIT21860/wkr0006.pdf