Hans Johansson ersätter Lotta Lundén som chef för Coop Forum

Hans Johansson ersätter Lotta Lundén som chef för Coop Forum Den första maj tillträder Hans Johansson tjänsten som chef för stormarknadskedjan Coop Forum. Han efterträder Lotta Lundén som för några veckor sedan meddelade att hon vill lämna sitt uppdrag. Hans Johansson har bland annat varit koncernchef på Lindex och Ellos och har dessutom erfarenhet från andra detaljhandelsföretag som IKEA och KF. - Hans Johansson är en både stabil och spännande rekrytering, säger Andreas Falkenmark, vd för Coop Sverige som driver kedjorna Coop Forum och Coop Konsum. Han har en rik och mångårig erfarenhet av detaljhandel. Han började sin karriär inom konsumentkooperationen men har nu jobbat utanför den under flera decennier. Han kan se med både erfarna och friska ögon på vår verksamhet. Lotta Lundén har valt att lämna Coop Sverige med hänvisning till avvikande uppfattningar i avgörande strategiska frågor. - Jag beklagar att Lotta Lundén har valt att lämna oss. Hon har tillfört mycket kompetens och intressanta erfarenheter till Coop Sverige. Samtidigt respekterar jag hennes beslut och önskar henne all lycka framöver, fortsätter Andreas Falkenmark. Ytterligare upplysningar Andreas Falkenmark, vd Coop Sverige AB, 08-743 22 40 Maria Arnholm, Informationsdirektör, Coop Sverige AB, 08-743 15 91 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/25/20040611BIT21730/wkr0006.pdf