Idag fylls kooperationens butiker med arbetande elever för Operation Dagsverke

Idag fylls kooperationens butiker med arbetande elever för Operation Dagsverke Under dagen kommer hundratals elever från över 200 skolor att i kooperationens butiker hjälpa till att stödja ett skolbygge i Paraguay. Det är en gemensam aktivitet mellan Kooperation Utan Gränser, Elevorganisationer, Kooperativa Förbundet och Coop Sverige. Målet är att 200-300 butiker får hjälp av 3-7 elever var. De pengar som samlas in kommer användas till skolbyggen i Paraguay. Planerna är att bygga 36 klassrum, 12 toaletter, 12 handpumpar för rinnande vatten, 12 spelplaner med tak och ett kulturcenter. - Vi är glada över att få vara en del i ett arbete som strävar mot att många svenska ungdomar kan med egna händer bidra till att fler barn i Paraguay får en bättre skolgång, säger Thomas Johansson, Marknadschef Coop Konsum. Ytterligare upplysningar Thomas Johansson, Marknadschef, Coop Konsum, 070-643 15 05 Ulrika Ekström, Informationschef Coop Sverige, 0703-98 54 52 Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel genom butikskedjorna Coop Forum och Coop Konsum. Coop Sverige AB är en del av Coop-koncernen, Nordens största daglig-varu-företag och gemensamt ägt av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark. Coop Sverige ABs uppdrag är att erbjuda sina medlemmar ekonomisk, ekologisk och social nytta. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20040611BIT21740/wkr0006.pdf