Mario Orsucci ny chef för dagligvaror i Coop Sverige AB

Mario Orsucci ny chef för dagligvaror i Coop Sverige AB Mario Orsucci, tidigare vice vd i Coop Sverige AB, efterträder Marie Nygren och blir tillförordnad chef för kategori dagligvaror. Han blir dessutom tillförordnat ansvarig för föreningssamverkan. Marie Nygren blir vd i det nybildade Handelsvarubolaget inom Apoteket AB. - Med sin kompetens och sina erfarenheter är Mario väl skickad att vidareutveckla kategoriarbetet och samtidigt utveckla Coop Sveriges samarbete med de detaljhandelsdrivande konsument-föreningarna, säger vd Svein E. Skorstad. Mario Orsucci är 46 år och civilekonom. Mario började arbeta inom Kooperativa Förbundet 1994 som koncerncontroller för dagligvaru- och fackhandel. Han har arbetat aktivt med den Nordiska integrationsprocessen sedan Coop Sverige AB bildades. Mario har även erfarenhet från arbete i ABB och Ericsson. -- - Det känns oerhört spännande och jag tar mig an uppgiften med stor respekt. Det känns som ett naturligt steg att få ta ett mer operativt ansvar efter arbetet med integrationen av Coop Norden, säger Mario Orsucci. Mario Orsucci tillträder tjänsten den 13 oktober. Ytterligare upplysningar Svein E. Skorstad, vd Coop Sverige, 08-743 22 41 Coop Sveriges presstjänst 08-743 23 33 Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel genom butikskedjorna Coop Forum och Coop Konsum. Coop Sverige AB är en del av Coop-koncernen, Nordens största daglig-varu-företag och gemensamt ägt av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark. Coop Sverige ABs uppdrag är att erbjuda sina medlemmar ekonomisk, ekologisk och social nytta. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/06/20040614BIT21150/wkr0006.pdf