Ny informationsdirektör utsedd i Coop Norden AB

Ny informationsdirektör utsedd i Coop Norden AB Maria Arnholm blir i dag den 1 oktober informationsdirektör i Coop Norden AB. Maria Arnholm är 45 år och har hela sitt yrkesliv arbetet med kommunikation, omvärldsanalys och strategiutveckling. Hon har varit informationsdirektör i Coop Sverige sedan november 2002. Det ansvaret kommer hon att behålla parallellt med sitt nya uppdrag. Innan Maria kom till Coop Sverige var hon bland annat delägare i det svenska konsultföretaget Nextwork där hon var rådgivare åt ledningarna i flera nordiska detaljhandels- och tjänsteföretag. Hon har också arbetat som stabschef i socialdepartementet och tio år varit rådgivare åt vice statsministern Bengt Westerberg. Maria Arnholm rapporterar till Coop Nordens vd Svante Nilsson och ingår i koncernledningen. För ytterligare upplysningar: Svante Nilsson, koncernchef, 08-743 54 01. Maria Arnholm, informationsdirektör, 08-743 15 91, 0703-74 42 89. www.coopnorden.com Coop Norden AB etablerades den 1 januari 2002. Tillsammans med de detaljhandelsdrivande föreningarna i Danmark, Norge och Sverige har man 65 000 medarbetare och drygt 3000 butiker och stormarknader. Den sammanlagda butiksomsättningen uppgår till 135 miljarder SEK. Koncernkontoret ligger i Göteborg. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00790/wkr0002.pdf