Nya goda lunchalternativ från Signum Quorn (TM)

Nya goda lunchalternativ från Signum Quorn (TM) Brukar det bli en yoghurt, smörgås och en banan till lunch? Sen något sött ett par timmar senare när magen kurrar? Känner du att du gärna skulle äta lite nyttigare men att tiden inte räcker till? Nu lanserar Signum Quorn tre nya frysta färdigrätter, perfekt balanserade för en näringsrik och mättande lunch, som håller dig igång resten av dagen. Coop har redan idag i sina frysdiskar sex Signum Quorn färdigrätter med smaker som Quorn Tikka Masala, Quorn Sweet & Sour och Quorn Stroganoff. Dessa förstärks nu med de nya rätterna Signum Quorn Tagliatelle, Quorn Bourguignon och Quorn Curry. Alla är nyckelhålsmärkta och har ett högt proteininnehåll. Rätterna tar dessutom bara sex minuter att värma i mikrovågsugnen. Quorn har ett högt fiberinnehåll och tillsammans med grönsaker och kolhydrater, som ingår i alla Signum Quorn färdigrätter, blir maten välbalanserad och mättande. Quorn passar alla som vill variera sin kost och innebär också ett attraktivt alternativ till dem som har valt att inte äta kött. Prova gärna också att laga dina egna favoritrecept med ingrediensen Quorn. Coops butiker och stormarknader har ett stort utbud av djupfrysta produkter med Quorn såsom färs, bitar och filéer samt panerade produkter. Dessutom finns Signum Quorn även i kyldiskarna. Det är bara att byta ut köttet, fisken eller kycklingen i receptet mot färs, bitar eller filéer av Quorn. De nya rätterna Signum Quorn Tagliatelle, Quorn Bourguignon och Quorn Curry finns i Coop butiker och stormarknader från och med vecka 10. Produktinformation Signum Quorn - Tagliatelle Bitar av Quorn i mild cheddarsås med broccoli och paprika serverad med tagliatelle pasta, 1 portion, 325 g, 32-37 kronor Signum Quorn - Bourguignon Bitar av Quorn i klassisk gryta med potatismos, 1 portion, 325 g, 32-37 kronor Signum Quorn - Curry Bitar av Quorn i klassisk mild currysås serverad med basmatiris och grönsaker, 1 portion, 325 g, 32-37 kronor Fakta om Quorn Quorn tillverkas av en svamp, som ursprungligen hittades i en trädgård i byn Marlow i England. Genom en förädlingsprocess, som tagit år att utveckla, framställer företaget Marlow Foods råvaran Quorn i form av filéer, bitar och färs. Quorn lanserades i England redan 1985. Konsistensen på Quorn påminner om kyckling, men kan egentligen inte jämföras med något annat livsmedel. Då Quorn har en ganska neutral smak passar det mycket bra att kombinera med de flesta smaker, något som många konsumenter redan har upptäckt! Quorn är också lika magert som kycklingfilé utan skinn. Dessutom innehåller Quorn protein av hög kvalitet, är fiberrikt och krymper inte vid tillagning. Quorn har inga tillsatser av artificiella färgämnen eller konserveringsmedel. Läs gärna mer om Quorn på hemsidan www.quorn.com. Receptidéer på tillagning av Quarn finns på www.coop.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/18/20040611BIT21610/wkr0006.pdf