Shop Express nu till Coop Forum Stadion

Report this content

Shop Express nu till Coop Forum Stadion Plocka dina varor från hyllan, registrera dem med en handscanner, lägg varorna direkt i kassen som du placerat i kundvagnen, och betala totalsumman på vägen ut. Coop Forum Shop Express är ett helt nytt sätt att handla som kunderna på Coop Forum Stadion nu kan använda. Coop Forum Shop Express finns nu på 16 stormarknader i Sverige och Coop Forum Stadion blir den 17: e stormarknaden i Sverige som kan erbjuda det nya sättet att handla. I Malmö kan kunderna dessutom använda Shop Express på Coop Forum Jägersro och Coop Forum Burlöv. Shop Express spar åtskilligt med tid och skapar bekvämlighet åt såväl kunder som butikspersonal. Tack vare att varorna redan är registrerade i scannern när kunden kommer till betalstationen, behöver inga varor lastas upp på bandet för att sedan packas ner igen. - Vår målsättning är att förenkla vardagen för våra kunder och det här är ett av flera sätt för oss att göra det. Våra utvärderingar av Coop Forum Shop Express visar att kunderna är mycket nöjda och vi är övertygade om att det här är framtidens sätt att handla, säger Maria Dybdal, chef Coop Forum Stadion. Handscannern läser av streckkoden som sitter på de flesta varor. Vid inköp av varor som säljs i lösvikt väger kunden själv varorna och trycker fram en etikett med streckkod direkt på vågen. På scannerns display kan man hela tiden följa totalsumman och vilka varor som registrerats. Det är också lätt att radera en vara från scannerns minne i fall man skulle ångra sig. Konceptet utvecklades från början i Holland och provades första gången 1994. Sedan dess har det spritt sig till England och vidare till Sverige där Coop Forum som första kedja började använda systemet 1999. Coop Forum Shop Express kan användas av den som är över 18 år och har ett MedMerakort. På de fem stormarknader haft systemet längst, finns 8 000-12 000 användare per stormarknad. De som handlar med Coop Forum ShopExpress svarar för ca 15 procent av inköpen. Ytterligare upplysningar Maria Dybdal, chef Coop Forum Stadion, 040-32 46 40 Anders Näver, Projektledare Coop Forum Shop Express, 08-743 28 29, 070-643 28 29 Ulrika Ekström, Informationschef, Coop Sverige AB, 08-743 15 83 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/22/20040611BIT21530/wkr0006.pdf