Cramo Truck i stor affär

Cramo Truck i stor affär Cramo har tecknat ett femårigt outsourcingavtal med AB Wibe i Mora. Totalt omfattas ett 60-tal maskiner, främst truckar. Avtalet omfattar en maskinpark bestående av stödbenstruckar, motviktstruckar, sidlastare, hjullastare och liftar. Totalt ett sextiotal maskiner. Cramo köper in den befintliga maskinparken från Wibe och tecknar samtidigt ett långsiktig samarbetsavtal som innebär att Wibe hyr tillbaka utrustningen och sitt framtida maskinbehov från Cramo. Avtalet sträcker sig inledningsvis över fem år. Initialt byts en del äldre maskiner ut och en modernisering av maskinparken kommer att ske fortlöpande under hela avtalsperioden. Överenskommelsen inkluderar även service och reparationer. "Detta är en stor affär även ur ett branschperspektiv, och för oss - som fortfarande är en relativt ny aktör i truckbranschen - är den mycket viktig", säger Börje Ohlsson VD i Cramo Truck AB. "Den är också ett tydligt kvitto på att vi som generalagent för Yale kan erbjuda ett modernt och konkurrenskraftigt program inom hela materialhanteringen". "Cramokoncernen har de senaste åren haft stora framgångar när det gäller outsourcing-åtaganden inom både industrin, byggföretagen och den offentliga sektorn", säger Cramos koncernchef Gunnar Glifberg. "Trucksidan har varit banbrytande när det gäller sådana avtal med industrin, vilket nu åter bekräftas". Stockholm 2001-01-08 Cramo AB Koncernstab Kommunikation För ytterligare information, kontakta: Gunnar Glifberg, VD och koncernchef i Cramo AB, tel 08-623 54 00 Börje Ohlsson, VD Cramo Truck AB, tel. 08-623 54 00 Cramo Truck AB ingår i Cramokoncernen som är ett av norra Europas ledande uthyrningsföretag med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Ungern. Genom 140 service- och försäljningsställen hyr man ut maskiner, utrustning och flyttbara lokaler till industri, byggföretag och offentlig sektor. Cramo har över 600 anställda och verksamheten omsatte 1,3 miljarder kronor under 1999, med ett resultat före skatt på 166 miljoner kronor. www.cramo.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/08/20010108BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/08/20010108BIT00260/bit0002.pdf