Crown Energy offentliggör resursrapport inom affärsområdet Energy

Crown Energy AB (publ) (”Crown Energy” eller ”Bolaget”) offentliggör idag en rapport innehållande information om bolagets tillgångar inom affärsområdet Energy. Rapporten har upprättats och granskats av en oberoende kvalificerad person (så kallad Competent Persons Report, ”CPR”) med anledning av Bolagets kommande prospekt avseende upptagande till handel av de C-aktier som omvandlas till stamaktier.

Crown Energys oljetillgångar är i stort sett oförändrade sedan Bolagets senast upprättade CPR från juli 2016.

Rapporten kommer att finnas tillgänglig på Crown Energys hemsida www.crownenergy.se.

Denna rapport upprättas med anledning av Bolagets kommande prospekt som avser notering av de aktier som omvandlats från C-aktier till stamaktier i den tidigare offentliggjorda, riktade emissionen avseende förvärv av ESI Group S.A. Prospektet handläggs för närvarande av Finansinspektionen och kommer att offentliggöras och publiceras så snart som möjligt efter Finansinspektionens godkännande. Bedömningen är att godkännande kan fås tidigast i slutet av nästa vecka, d.v.s. vecka 40.

Vänligen kontakta Andreas Forssell, VD, Crown Energy AB (publ)

Crown Energy är ett internationellt olje- och gasbolag med verksamhet i Afrika och Mellanöstern. Koncernen består av två affärsområden – Energy och Property Development and Services. För mer information besök gärna www.crownenergy.se