Crunchfish tecknar nytt samarbetsavtal avseende geststyrning inom AR för företagsmarknaden

Nasdaq First North-noterade Crunchfish har tecknat ett samarbetsavtal med ett mindre europeiskt AR-bolag. Avtalet möjliggör användning av Crunchfishs geststyrningsmjukvara i motpartens nyutvecklade AR-produkter, vilka avses lanseras till företagsmarknaden under första halvåret 2018. Samarbetet är ytterligare ett erkännande av Crunchfishs geststyrningsteknologi och stärker bolagets position som interaktionspartner på AR-marknaden. Det är för tidigt att bedöma det ekonomiska värdet av samarbetet.

Det europeiska bolaget utvecklar innovativa AR-produkter och tjänster för företagsmarknaden. Crunchfishs mjukvara inom geststyrning kommer ingå som en möjlig interaktionsmetod i motpartens AR-erbjudande. Bolaget, som finns representerat i Europa och USA, planerar för en produktlansering under första halvåret 2018.

Samarbetet betyder att Crunchfish fortsätter stärka sin position på AR-marknaden som en av de ledande leverantörerna av effektiva interaktionslösningar för AR-produkter och tjänster. Då samarbetet är i ett tidigt skede och motpartens produkter ännu inte lanserats, är det idag inte möjligt att lämna besked avseende samarbetets framtida ekonomiska värde för Crunchfish.

”Samarbetet är ytterligare ett kvitto på att vår geststyrningslösning ligger i framkant och erbjuder en enkel och effektiv interaktionslösning för produkter inom AR-området. Vi fortsätter leverera i enlighet med vår strategi att etablera partnerskap med innovativa aktörer på AR-marknaden, för att kunna ta del av marknadsutvecklingen när volymerna växer, säger Joakim Nydemark, VD på Crunchfish.

För ytterligare information, kontakta:
Joakim Nydemark, VD Crunchfish

Certified Adviser: Sedermera Fondkommission.

Denna information är sådan information som Crunchfish AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s Marknadsmissbruksf√∂rordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 oktober 2017.

Crunchfish utvecklar och marknadsför teknologi inom AR/VR och m-commerce. Vår mjukvara skapar nya interaktionsmöjligheter med konsumentelektronik. Vår produkt Touchless A3D® gör det möjligt att styra enheter med gester. Vår mjukvaruplattform aBubbl® skapar innovativa m-commerce lösningar och gör det möjligt att aktivera förstärkt verklighet i vilken applikation som helst. Crunchfishs produkter licensieras till tillverkare av konsumentelektronik och applikationsutvecklare och finns för närvarande tillgänglig i miljontals enheter från globala aktörer. Crunchfish är noterat vid Nasdaq First North sedan 2016. Företaget grundades 2010 och har huvudkontor i Malmö. Besök crunchfish.com för ytterligare information.