Icelandair beställer Zonal Drying (tm) system till sina B757-200 flygplan

ICELANDAIR BESTÄLLER ZONAL DRYING TM SYSTEM TILL SINA B757-200 FLYGPLAN. CTT Systems meddelar att Icelandair har beställt CTT´s Zonal Drying(TM) system till 3 st B757-200 flygplan. Dagens beslut har baserats på den framgångsrika utvärderingen av CTT´s system som Icelandair gjort under 2002. Första leverans är planerad att ske under hösten 2002. - "Under de senaste 6 månaderna har vi provat Zonal Drying(TM) systemets förmåga att eliminera kondensationen i flygplanet," säger Richard Hansen Systems Engineer på Icelandair. "CTT har under utvärderingsperioden varit kooperativa och vi är mycket nöjda både med resultatet och med CTTs kunskap inom detta område. Vårt beslut att utrusta vår B757-200 flotta med Zonal Drying(TM) systemet är baserat på både ekonomiska och flygplansunderhållsmässiga argument" Dagens nyhet följer upp en rad beställningar av Zonal Drying(TM) system under 2002 till flygbolag som Lufthansa, Air Berlin, Air 2000 och Tyrolean Airways. - "Det är tillfredställande att vi nu har verifierat Zonal Drying(TM) systemets funktion i ytterligare en flygplanstyp. Att även kunna erbjuda B757 operatörer en lösning på kondensproblemet ökar våra möjligheter att teckna order framförallt bland charterflygbolagen," kommenterar CTT Systems VD Torbjörn Johansson denna order. CTT Systems AB, med säte i Nyköping, är noterad vid OM Stockholmsbörsen AB O-lista. För ytterligare information vänligen kontakta: Torbjörn Johansson eller Ulf Liljenberg VD Försäljnings- & Marknadschef CTT Systems AB CTT Systems AB Tel:0155-205901 0155-205903 Fax:0155-290884 0155-290884 E-post:torbjorn.johansson@ctt.se ulf.liljenberg@ctt.se Hem sida:www.ctt.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00960/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00960/wkr0002.pdf