Transavia beställer zonal dryingtm system till 20 st b737-700/800 flygplan.

TRANSAVIA BESTÄLLER ZONAL DRYINGTM SYSTEM TILL 20 ST B737-700/800 FLYGPLAN. CTT Systems meddelar att Holländska flygbolaget Transavia Airlines har beställt Zonal DryingTM System till tjugo (20) B737-700/800 flygplan. Fördelningen är fyra (4) B737-700 och sexton (16) B737-800 flygplan. Första installation är planerad att ske hos Transavia i juni 2003. Beställningen kommer som ett led i CTT´s överenskommelse med Boeing om att kunna erbjuda Zonal Drying(TM) System som option direkt från flygplanstillverkaren. Systemen som kommer att installeras i Transavias flygplan är identiska med de system som i framtiden kommer att installeras vid tillverkningen av nya flygplan. Transavia, med bas på Shiphol, ingår i KLM-gruppen och har idag ca. 40% av marknaden i Holland inom segmentet "Holliday Carrier". "Vi på Transavia begärde att Boeing och CTT gemensamt skulle utveckla Zonal Drying(TM) Systemet så att det kan erbjudas som option när vi och andra flygbolag beställer nya B737 flygplan. Det är nu med glädje som vi konstaterar att Boeing och CTT uppnått denna målsättning", kommenterar Mr. Arthur van der Wal, VP Fleet Management Transavia Airlines, dagens beställning. "Transavias order markerar ett viktigt steg för CTT. Vi har kämpat länge för att kunna erbjuda våra system i samband med att Boeing säljer nya flygplan. Arbetet med Boeing löper mycket bra och vi räknar med att Boeing efter första installationen hos Transavia kommer att börja erbjuda sina B737 kunder Zonal Drying(TM) systemet", kommenterar CTT Systems VD Torbjörn Johansson dagens beställning. CTT Systems AB, med säte i Nyköping, är noterad på Stockholmsbörsens O- lista. För ytterligare information vänligen kontakta: Torbjörn Johansson eller Ulf Liljenberg VD Försäljnings- & Marknadschef CTT Systems AB CTT Systems AB Tel: 0155-205901 08-6602159 Fax: 0155-290884 0155-290884 Email: torbjorn.johansson@ctt.se ulf.liljenberg.ctt.se Hem sida: www.ctt.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/12/20030212BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/12/20030212BIT00340/wkr0002.pdf