Curando Nordic AB:s årsredovisning för 2018 offentliggjord

Curando Nordic AB:s årsredovisning för räkenskapsåret 2018 finns nu tillgänglig via bolagets hemsida www.curandonordic.se samt på bolagets kontor med adress Scheelevägen 27, 223 63 Lund.

Årsredovisningen innehåller vissa förändringar i förhållande till vad som förelåg i bokslutskommuniké per den 28 februari 2019.

I årsredovisningen, för koncernen, har
- webbplattformen för marknadsföring skrivits ned med -512 TKR,
- balanserade utgifter för utvecklingsarbeten och liknande arbeten skrivits ned med -836 TKR, samt
- resultateffektet efter beaktande av uppskjuten skatt justerats ned med -1092 TKR.

I årsredovisningen, för moderbolaget, har
- andelar i dotterbolag skrivits ned ytterligare med -2380 TKR och
- resultateffekten på justeringarna medfört ökade förluster om -2380 TKR för 2018.

Telefon: +4792030200
E-post: fredrik.thafvelin@curando.se

Curando Nordic AB (559049-5254 är listat på Nasdaq First North med Erik Penser Bank som Certified Adviser (Telefon +46 8-463 83 00, E-post: certifiedadviser@penser.se). Läs mer på www.curandonordic.se