Är Svenska Dagbladet intellektuellt konkursmässigt?

Följande brev har idag skickats till Svenska Dagbladets chefredaktör: Är Svenska Dagbladet intellektuellt konkursmässigt? Frågan kan tyckas befängd, men efter att ha sett rubriken "Custos konkursmässigt efter utskiftning av tillgångarna" i dagens SvD är frågan inte så verklighetsfrämmande som det kan tyckas. Custos, ett bolag med 99 % soliditet, det vill säga i princip skuldfritt, har tvärtemot vad rubriken insinuerar en finansiell ställning som är en av de allra bästa av börsens investmentbolag enligt Affärsvärlden. Custos har dessutom haft en utveckling på börsen som är en av de allra bästa under de senaste årens börsras. Att skylla ifrån sig på en stackars rubriksättare, som brukar vara gängse, vore att alltför enkelt slippa ifrån ett ansvar. Vi kräver en ursäkt och ett tillrättaläggande på väl synlig plats i morgondagens SvD. Stockholm den 25 mars 2003 AKTIEBOLAGET CUSTOS (publ) Sven Hagströmer Mikael Nachemson Ordförande Verkställande direktör Frågor besvaras avSven Hagströmer (070-728 81 92) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/25/20030325BIT00280/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/25/20030325BIT00280/wkr0002.pdf